Powered By Blogger

czwartek, 11 lipca 2013

Pokaż mi swoje usta, a powiem Ci, kim jesteś!



Kredka miłości

Maurice Levy, to nazwisko, które szczególnie wpisuje się w historię kobiecego piękna i produktów do makijażu. Jako pierwszy na początku XX wieku stworzył tzw. kredkę miłości w metalowej oprawce. Pomadka stała się od tej pory atrybutem dam podążających za nowoczesnymi trendami i znakiem rozpoznawczym ówczesnych fashionistek.
Moda i pielęgnacja ma swoje ważne miejsce w historii już od czasów starożytnych, gdzie Egipcjanki barwiły usta ochrą lub mieszaniną pierwiastków nadającym ustom intensywną barwę czerwieni. Dziś technologia w służbie piękna pozwala na zdecydowanie łatwiejsze podkreślenie kobiecych atutów, dając jednocześnie nieprzebrane możliwości wyboru odcieni w zależności od nastroju.
Wykorzystując dorobek poprzedników i wzbogacając go o indywidualne cechy, firma MAC zawojowała rynek kosmetyczny lat 80. XX wieku, stając się ikoną wśród producentów pomadek.

Piękno dla życia

Frank Toscano i Angelo – założyciele marki, stworzyli nie tylko wysokiej jakości produkt, ale całą filozofię firmy, z którą po dziś dzień identyfikują się kobiety na całym świecie oraz nazwiska gwiazd z pierwszych stron gazet. Wykorzystanie w 100% naturalnych składników, które nie tylko są przyjazne dla skóry, ale tworzone w myśl ochrony środowiska, to tylko niektóre z idei przyświecających producentom. W 2008 roku firma MAC wspierała akcję niosącą pomoc ludziom żyjącym z HIV i AIDS, tworząc na tę okazję specjalną linię kosmetyków do koloryzacji VIVA Glam, co przyniosło imponujący wynik blisko 130 milionów dolarów. Stanowi to swojego rodzaju piękną klamrę w historii funkcjonowania MAC, która swój początek wzięła właśnie od produkcji środków zwalczających wirus.

                Feeria barw

Wśród 160 odcieni współczesnych „kredek miłości” MAC każda „kobieta w wielkim mieście” znajdzie tę idealną, wydobywającą najlepiej jej piękno. Ich dystrybucja rozciąga się na blisko 50 krajów na świecie, a marka wciąż tworzy nowe linie kosmetyczne począwszy od pomadek, poprzez cienie do powiek, jak i wyspecjalizowaną serię produktów do pielęgnacji twarzy. Logo firmy staje się dziś wyznacznikiem profesjonalizmu modowych sesji zdjęciowych i pokazów najnowszych kolekcji projektantów pod każdą szerokością geograficzną. Najlepszymi ambasadorami są wielkie nazwiska gwiazd, które poza kadrem filmowym, czy na potrzeby kampanii reklamowych, również przyznają się do wyboru ich produktów, jak Fergie wokalistka grupy The Black Eyed Peas. Nic więc dziwnego, że nazwa MAC, jest dziś na ustach wszystkich i to na ustach pociągniętych właśnie ich pomadką.



Źródło:
1.       Długa historia malowania ust. Jak powstała pomadka, Krystyna Kuczyński