Kredka miłości
Maurice Levy,
to nazwisko, które szczególnie wpisuje się w historię kobiecego piękna i produktów do makijażu. Jako
pierwszy na początku XX wieku stworzył tzw. kredkę miłości w metalowej oprawce.
Pomadka stała się od tej pory atrybutem dam podążających za nowoczesnymi
trendami i znakiem rozpoznawczym ówczesnych fashionistek.
Moda i
pielęgnacja ma swoje ważne miejsce w historii już od czasów starożytnych, gdzie
Egipcjanki barwiły usta ochrą lub mieszaniną pierwiastków nadającym ustom
intensywną barwę czerwieni. Dziś technologia w służbie piękna pozwala na
zdecydowanie łatwiejsze podkreślenie kobiecych atutów, dając jednocześnie
nieprzebrane możliwości wyboru odcieni w zależności od nastroju.
Wykorzystując
dorobek poprzedników i wzbogacając go o indywidualne cechy, firma MAC
zawojowała rynek kosmetyczny lat 80. XX wieku, stając się ikoną wśród producentów
pomadek.
Piękno dla życia
Frank Toscano
i Angelo – założyciele marki, stworzyli nie tylko wysokiej jakości produkt, ale
całą filozofię firmy, z którą po dziś dzień identyfikują się kobiety na całym
świecie oraz nazwiska gwiazd z pierwszych stron gazet. Wykorzystanie w 100%
naturalnych składników, które nie tylko są przyjazne dla skóry, ale tworzone w
myśl ochrony środowiska, to tylko niektóre z idei przyświecających producentom.
W 2008 roku firma MAC wspierała akcję niosącą pomoc ludziom żyjącym z HIV i
AIDS, tworząc na tę okazję specjalną linię kosmetyków do koloryzacji VIVA Glam, co przyniosło imponujący
wynik blisko 130 milionów dolarów. Stanowi to swojego rodzaju piękną klamrę w
historii funkcjonowania MAC, która swój początek wzięła właśnie od produkcji
środków zwalczających wirus.
Feeria barw
Wśród 160
odcieni współczesnych „kredek miłości” MAC każda „kobieta w wielkim mieście”
znajdzie tę idealną, wydobywającą najlepiej jej piękno. Ich dystrybucja
rozciąga się na blisko 50 krajów na świecie, a marka wciąż tworzy nowe linie
kosmetyczne począwszy od pomadek, poprzez cienie do powiek, jak i
wyspecjalizowaną serię produktów do pielęgnacji twarzy. Logo firmy staje się
dziś wyznacznikiem profesjonalizmu modowych sesji zdjęciowych i pokazów najnowszych
kolekcji projektantów pod każdą szerokością geograficzną. Najlepszymi
ambasadorami są wielkie nazwiska gwiazd, które poza kadrem filmowym, czy na
potrzeby kampanii reklamowych, również przyznają się do wyboru ich produktów,
jak Fergie wokalistka grupy The Black Eyed Peas. Nic więc dziwnego, że nazwa
MAC, jest dziś na ustach wszystkich i to na ustach pociągniętych właśnie ich
pomadką.
Źródło:
1. Długa
historia malowania ust. Jak powstała pomadka, Krystyna Kuczyński